Friday, January 7, 2011

tImE sEkOlAh duLu!!!

Bersekolah merupakan satu pengalaman yg amat menyeronokkan kerana masa itulah masa kita untuk berjumpa dengan kawan-kawan dan itulah caranya untuk kita mengeratkan lagi hubungan diantara teman dan guru...

SEKOLAH RENDAH
  • semasa aku berumur 7 tahun aku telah mulakan sesi pembelajaranku di SEK. KEB. TLDM I...aku bersekolah disana sehingga lah darjah 4..masa itu ayah aku masih bekerja sebagai navy. setelah itu aku berpindah pula sekolah ke SEK KEB SERI MANJUNG kerana ayah aku telah berpencen dan telah membeli rumah di sekitar manjung. Aku meneruskan pembelajaran aku selama 3 tahun di sekolah tersebut sehingga lah aku menduduki UPSR...
SEKOLAH MENENGAH
  • setelah aku menetap di seri manjung ini jd aku secara automatik ya menjadi warga seri manjung dan serta merta kenalah aku bersekolah di situ...hehehe...dari Form 1 hinggalah ke Form 5 aku bersekolah di SEK MEN KEB SERI MANJUNG...dari situlah aku mula belajar erti kehidupan setelah meningkat remaja la katakan...hehehe..

SESI IPT
  • sesi pembelajaran yg amat ditunggu2 oleh remaja sekarang...eyah..sudah semestinya masa untuk belajar di IPT. setelah menamatkan sesi pembelajaran di sekolah menegah sesudah mendapat keputusan SPM yg tak seberapa itu...aku berjaya melayakkan diri ini untuk masuk ke IPT...iaitu POLITEKNIK SULTAN IDRIS SHAH..walaupun ia bukanlah seperti universiti yg lain tetapi aku tetap berbangga kerana dapat melanjutkan pelajaran...belajar la dimana jua anda berada kerana mengejar ilmu itu tidak kira waktu ataupun tempat...walaupun seceruk mana anda belajar ilmu itu tidak akan hilang...

~~OLEH ITU TUNTUTLAH ILMU DARI BUAIAN HINGGA KE LIANG LAHAD~~

No comments:

Post a Comment